Momenty są kluczowe

UM (grupa IPG Mediabrands), opublikował wyniki kolejnej fali trackingu social mediów:"The Meaning of Moment. Wave 9". Badaniem objęto 52 tys. aktywnych użytkowników internetu z 78 państw.

Tegoroczne badania pokazały m.in., że 85 proc. respondentów używa messengerów do komunikacji z rodziną i przyjaciółmi. Systematycznie wzrasta poziom aktywności internautów w mediach społecznościowych. Zmienia się jednak cel, do którego są używane. Ostatnie badania Wave 9 uwydatniają, że media społecznościowe w coraz mniejszym stopniu służą rozrywce, a w coraz większym autopromocji. Analizy UM pokazały także, że użytkownicy coraz bardziej są uzależnieni od mediów społecznościowych, a odcięci od nich, doświadczają „FOMO” odczuwając całą gamę negatywnych emocji m.in. dyskomfort, strach, gniew.

Po raz pierwszy w badaniu Wave zidentyfikowano MOMENTY doświadczane przez konsumentów. Są to sytuacje, w których marki – dopasowując się do potrzeby chwili - mają szansę efektywnego zaistnienia. Począwszy od chwil spędzanych wspólnie z rodziną, w życiu zawodowym, codziennych rytuałów, do momentów szczególnych i wyjątkowych. MOMENTY - opisane poprzez emocje, jakie się z nimi wiążą oraz potrzeby które spełniają - stanowią kopalnię insightów mediowych dających reklamodawcom potężne narzędzie umożliwiające osadzenie właściwego przekazu w odpowiednim miejscu i czasie. „Ustalenie trafnej relacji pomiędzy wybraniem odpowiedniego miejsca i czasu wymaga wcześniej analizy i zrozumienia podstawowych pojęć: Kto, Jak i najważniejszego Dlaczego. Wave 9 wzbogaca nas w odpowiedzi na te pytania” -  mówi Glen Parker, Head of UM Insight, EMEA i autor Wave 9.

MOMENTY pogrupowano w kilka tematycznych kategorii: rodzina, finanse, hobby, praca, technologie, zakupy, dbanie o siebie, życie społeczne oraz podróżowanie. Łącznie określono około 130 takich sytuacji, opisanych przez emocje i potrzeby.

 

2017-10-24 16:13:35
Kampania "Mówmy otwarcie", zrealizowana na zlecenie Johnson & Johnson dla marki O.B. zoostała nagrodzona srebrną Effie.
2017-10-16 12:29:06
UM realizuje kampanię wspierającą nową linię kremów przeciwzmarszczkowych In-Tense, marki Dermika.
2017-09-19 11:39:49
Dla ponad 40 proc. polskich internautów media społecznościowe są nieodłączną częścią ich życia, a 36 proc. użytkowników sieci boryka się z FOMO*. Czym dla Polaków są media społecznościowe, do czego ich używają i jak Polacy wypadają na tle globalnych danych? O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym wydaniu raportu Wave 9, przygotowanym przez UM (IPG Mediabrands).
2017-08-29 12:25:26
Dom mediowy wygrał obsługę muzycznego serwisu streamingowego Spotify.
2017-08-22 12:25:31
Producent prowadzi akcję reklamową szczoteczek do zębów dla dzieci. Za pomysł i realizację projektu odpowiadają UM i Mediabrands Studios.
Strona 1 z 13 > >>

UNIVERSAL MCCANN
ul. Cybernetyki 19, 02-677 Warszawa
um.warsaw@umww.com
tel. (+48 22) 60 76 400
fax: (+48 22) 60 76 401