UM o reklamie pre-roll

Universal McCann razem z Interactions’ TM o reklamie pre-roll

Na przełomie sierpnia i września 2013 domem mediowym Universal McCann (IPG) we współpracy z siecią reklamową Interactions’ TM przeprowadziło badanie efektywności dostępnych w Polsce form reklamy pre- roll.
W 2013 roku znacząco wzrosło zainteresowanie wszelkimi formami reklamy video w internecie. A najczęściej spotykaną jest właśnie forma przekazów video pre-roll. Charakteryzuje się o wiele większymi możliwościami przyciągania uwagi użytkowników, lecz także generowaniem o wiele wyższych poziomów zaangażowania w przekaz, a co za tym idzie – wyższych poziomów responsywności. W Polsce, formaty pre-roll notują jedne z najwyższych poziomów klikalności. Biorąc pod uwagę popularność tej formy, dane, które dostarcza nam raport, pre-roll zyskują wielokrotnie na wartości.

Najważniejsze wnioski płynące z raportu o reklamie pre-roll

Badanie zostało przeprowadzone online i objęło reprezentatywną próbę 440 polskich użytkowników, z szczególnych uwzględnieniem grupy 234 osób w wieku 18-39 lata, stanowiących główny segment odbiorców internetu w Polsce. Zadaniem badanych było obejrzenie dedykowanej strony internetowej oraz znajdujących się na niej zwiastunów filmów. Materiał filmowy poprzedzała reklama, lub blok reklam pre-roll. Instrukcja maskująca polegała na tym, iż badani sądzili, że będą oceniać stronę, a nie reagować na jeden z prezentowanych formatów reklamy pre-roll. Za przygotowanie metodologii badania oraz jej realizację odpowiadał zespół badawczy Universall McCann.

Jakie wnioski przedstawia raport?

Po pierwsze - wzrost liczby reklam na stronie sprzyja negatywnym ocenom strony.
Z kolei pre-roll type-in (blok 1-reklamowy, z możliwością pominięcia spotu) wyraźnie sprzyja ocenie strony na wymiarach: łatwa w obsłudze, przejrzysta i odpowiednio skonstruowana. Podobnie sytuacja przedstawia się z wpływem pre-roll na wizerunek marek.
Pre-roll type-in charakteryzuje się aż o 62% wyższym poziomem zapamiętania marek w porównaniu do długich bloków reklamowych. Marki eksponowane w pre-roll type-in są także lepiej postrzegane (o 4,7%) niż w przypadku tradycyjnych pre-roll’i.
 
Morał dla wydawców?

Raport z badań ukazuje nam pewną istotną tendencję: nadmierna liczba reklam skutecznie będzie zniechęcać coraz większe rzesze użytkowników, co będzie równoznaczne ze znaczącym odpływem widowni z redakcyjnych (choć nie tylko) materiałów video, w stronę treści płatnych – bez reklam, lub treści alternatywnych – w mniejszym stopniu obłożonych reklamami. Do takiej sytuacji zbliża się nieubłagalnie polski rynek pre-roll. Co więcej - w niej znalazły się już wszystkie rynki rozwinięte. Zachodzące procesy rynkowe dodatkowo przyśpiesza fakt ponadprzeciętnego wzrostu inwestycji na reklamę video.
2017-04-26 11:04:04
Ruszyła akcja #sorayabodychallenge, w której marka Soraya angażuje społeczność do dzielenia się lifehackami na piękną sylwetkę bez cellulitu. Za przygotowanie i realizację projektu odpowiadają The Digitals, dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands) oraz Mediabrands Social.
2017-03-30 10:34:15
Dom mediowy UM będzie odpowiedzialny za najbliższą kampanię reklamową produktów Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”.
2017-03-24 10:54:33
UM opublikował wyniki kolejnej fali trackingu social mediów:"The Meaning of Moment. Wave 9". Nowym elementem badania jest określenie MOMENTÓW, które dają markom lepsze możliwości komunikacji.
2017-03-23 14:37:26
"Wirtualne Media" piszą o nas: UM przejął budżet PZU i Link4 od Publicis Media
2017-03-19 20:08:45
Natalia Hatalska opublikowała kolejną edycję TrendBooka. W tym roku tematem przewodnim raportu jest PORZECZYWISTOŚĆ. Partnerem raportu, od samego początku, jest dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands).
Strona 1 z 11 > >>

UNIVERSAL MCCANN
ul. Cybernetyki 19, 02-677 Warszawa
um.warsaw@umww.com
tel. (+48 22) 60 76 400
fax: (+48 22) 60 76 401