http://www.universalmccann.pl/uploads/images/siteimg/2015/projekty/miniatury/cover-ecco.png

Ecco - Intrinsic 2

Wyzwanie:

Sprzedaż butów premium z nowej kolekcji ECCO oraz zwiększenie ruchu w butikach tylko przy pomocy mediów online. Zachętą były kupony rabatowe.

Strategia:

Postawiliśmy na strategię Mobile First.

Grupa docelowa korzysta ze smartfonów oraz z bluetootha. Intensywnie używa też dostępnych aplikacji. Beacony stały się osią strategii.


Skupiliśmy się na silnej kampanii mobile’owej, która daje możliwość bardzo precyzyjnego geotargetowania oraz zachęcenia osób do odwiedzenia salonu ECCO, gdy znajdują się w pobliżu. Aby zbudować świadomość launchu nowej kolekcji zdecydowaliśmy się także na obecność w aplikacjach mobilnych z reklamami graficznymi z wykorzystaniem geofencingu oraz profili behawioralnych. Uzupełnieniem była kampania w sieci GDN, która posiada bardzo rozbudowane i precyzyjne metody targetowania z wykorzystaniem remarketingu, słów kluczowych, profili behawioralnych oraz intencji zakupowych. W GDN mieliśmy także możliwość emitowania reklam zarówno na strony desktopowe jak i mobilne co poszerzyło nasz zasięg w mediach mobilnych. Obecni byliśmy również w wyszukiwarce Google.

Komunikowaliśmy możliwość skorzystania z kuponów poprzez notyfikacje tekstowe push do osób, które przebywały w pobliżu salonów ECCO na podstawie ich położenia względem stacji BTS. Kupon zapisywał się w pamięci telefonu użytkownika po kliknięciu w notyfikacje, dzięki czemu użytkownicy mieli możliwość wykorzystania go w dowolnym czasie.

Jako pierwsi wykorzystaliśmy platformę łączącą sieć reklamową z beaconami umieszczonymi w jednym z salonów ECCO. Rozpisaliśmy kilka scenariuszów aktywności użytkowników w sklepie i jego pobliżu oraz do każdego scenariusza emitowaliśmy dedykowane komunikaty w 2 liniach kreacyjnych. Kampania optymalizowana była na podstawie aktywności poruszania się po sklepie użytkowników, efektywności poszczególnych linii kreacyjnych oraz pory dnia/tygodnia.

Rezultaty:

Kampanie osiągnęły bardzo wysokie CTRy: notyfikacji tekstowe CTR 6,83%, natomiast kampania z wykorzystaniem beaconów 5,34%. Wykorzystane zostało ponad 1200 kuponów rabatowych w salonach ECCO przy współczynniku konwersji 4,37%, udowadniając, że mobile sprzedaje.