http://www.universalmccann.pl/uploads/images/siteimg/2015/projekty/miniatury/cover-allegro.png

Allegro - Święta 2015

Cel:

Okres przedświąteczny to moment, w którym występuje gorączka zakupowa w sklepach a w mediach olbrzymi clutter reklamowy. Kampania miała za zadanie wykorzystać naturalne emocje i przeżycia związane ze Świętami, w celu pokazania Allegro jako ważnego miejsca zakupów.

Strategia:

Podstawowym medium w kampanii była telewizja, w której emitowany był spoty w ramach obowiązującej komunikacyjnej Allegro. Miał on charakter wizerunkowy - emocjonalany. Istotne dla nas było zatem stworzenie połączenia mediowego między telewizją, a digitalem (bardziej sprzedażowym).

Założenia kampanii opierały się na wykorzystaniu zjawiska multiscreeningu. 70% użytkowników telewizji w Polsce używa symultanicznie różnych urządzeń, w szczególności smartfonów i tabletów. W kampanii wykorzystano moment, w którym odbiorca w czasie projekcji bloku reklamowego, przenosi swoją uwagę na urządzenia przenośne.

Kluczowym pomysłem była synchronizacja. W momencie emisji spotu w TV zsynchronizowaliśmy reklamę na urządzeniach przenośnych, tworząc połączenie między komunikacją wizerunkową, a sprzedażową. Reklamy wyświetlano 15 sekund przed i po spocie. Synchronizacja połączyła komunikację offline-online. 

Rezultaty:

Przeniesienie użytkowników ze spotu wizerunkowego bezpośrednio do e-sklepów spełniło założenia kampanii. Internauci byli bardziej wrażliwi na komunikację zsynchronizowaną. Synergia między telewizją a digitalem spowodowała 7-krotny wzrost w wynikach CTR (w porównaniu do emisji niezsynchronizowanych). 

CTR to jednak niewystarczający wskaźnik. Co najważniejsze, emisja zsynchronizowana wygenerowała dwukrotnie większą sprzedaż.